15 Nisan 2008 Salı

KARDEŞİME PASTAA.. :D TRUFF'LU KROKANLI VE BÖĞÜRTLEN'Lİ PASTA







Herkese yeniden merhaba,




Nihayet bahar geldi.. Benim en çok sevdiğim mevsimdir ilkbahar. Kendimi hep iyi hissederim sanırım bu yüzden. Bahar aylarının gelmesi ile yaptığım pastalarda da değişiklikler olur mutlaka. Daha fresh ve soğuk tatlıları tercih ederim. Bu tatları ilerleyen zamanlarla sizlerle mutlaka paylaşacağım.


Şimdi sıra kardeşimin pastasında. Bugün canım kardeşim Engin'in doğumgünü. Geçtiğimiz yıl askerde olduğu için ayrı geçirmiştik. Bizim için çok zor bir süreçti. Neyseki artık geçti, bitti.. Ve nihayet bu yıl doğumgününde beraberiz. Herkese pastalar yaparken kardeşime yapmamam zaten olmazdı. Bu akşam ailece kutlayacağız, umarım herkes beğenir. Bu pastayı görsellik olarak sevgili pastacı Burcu'nun sitesinde görmüştüm, özellikle dış görünüşü çok hoşuma gitmişti. Fark olarak kendisinin pastası dikdörtgendi, benim fazla vaktim olmadığı için hazır pandispanya keki ile yapabildim, haliyle pastam yuvarlak oldu.


Tarife gelince, dediğim gibi vakitsizlikten ve ayrıca bazı malzemelerimin eksik olmasından dolayı (çok istememe rağmen pasta malzemeleri satın aldığım dükkana gidemedim) hazır malzemelerle pastayı yapmaya çalıştım.




Pandispanyayı az öncede bahsettiğim gibi hazır aldım. Herhangi bir markanın kakaolu pandispanyasından 2 adet temin edebilirsiniz. Arası için orjinal tariftede bulunan 1 paket çikolatalı CremOle ve 1 poşet kremşanti kullandım. Bu iki malzemeyi 2 su bardağı süt ile karıştırdım ve pastanın ara katlarında kullandım. İç malzeme olarak en alt ve en üst katlara yine hazır edindiğim koska'nın fıstıklı krokanından 2 paket kullandım. Ortadaki kata ise evde dondurucuda bulunan böğürtlenleri koydum, ayrıca her kata çikolata damlaları serptim.


Pastanın dışını çok sık kullandığım Dr. Oetker'in vanilyalı pasta kreması ile sıvadım. Bu arada pandispanyamın katlarını 1 bardak şekerli sütü fırça yardımı ile sürerek ıslattım. Pastanın üst süslemesi için 2 su bardağı kadar file fındığı kullandım. En üstte bulunan trufflarıda 1 küçük paket sıvı krema ve 250 gr. bitter çikolata ile yaptım.


Truff yapımını merak edenler için;

* 1 küçük paket sıvı krema
* 250 gr. bitter çikolata



Sıvı kremayı küçük bir tencerede kaynatıyoruz ve altını kapatıyoruz. Küçük küçük doğradığımız çikolatalarımızı kaynamış olan kremamızın içine karıştırıyoruz ve oda sıcaklığında soğumaya bırakıyoruz. Bu süreç minimum bir gece olmalıdır. Daha sonrasında sertleşen çikolatalarımıza yuvarlak şekiller verip kakaoya yuvarlıyoruz. Trufflarımızı pastamızın üzerine yerleştiriyoruz.


Bu arada 17 - 20 Nisan tarihleri arasında Yeşilköy'de bulunan CNR Fuar alanında IBATECH Ekmek Pasta ve Teknolojileri Fuarı gerçekleşecek. Pasta meraklıları mutlaka orada olacaklardır. Bilet ihtiyaçlarınızı Bake Shop'lardan temin edebilirsiniz.




Görüşmek üzere..
inci ünyay




6 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Arkadasım,her zamanki gibi süper görünüyor..ellerine saglık ..değişik tarifler bekliyoruz.

inci ünyay dedi ki...

Teşekkür ederim canım, senin içinde ayıracağım pastadan merak etme :D

Adsız dedi ki...

Merhaba İnci dün fuarda tanışma fırsatımız oldu bloğun yeni olduğu için ilk kez senden duydum hayırlı olsun canım ellerine emeğine sağlık.görüşmek dileğiyle sevgiler.

inci ünyay dedi ki...

çok teşekkür ederim. sizlerle tanıştığıma bende çok memnun oldum. yeniden görüşebilmek dileği ile..

Unknown dedi ki...

Blog hayatinizin size guzel katilimlar ve paylasimlar getirmesini diliyorum. Hayirli olsun :)

Sevgiler...

inci ünyay dedi ki...

Nilgün Hanım, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.. Sevgiler..